A Két Cica Konyhája

Hideg ellen együnk szorbét!

Hideg ellen együnk szorbét!

YI5M4454.jpg 

 

 

Ciderből és almából készült, diszkrét alkoholtartalommal.

 

Azért, mert az időjárás megbolondult, nem kell lemondani az idényjellegű örömökről: legfeljebb a fűtött szobában eszegetjük a fagyit. Hétvégén egy szorbéval (sorbet) kísérleteztem. A múlt héten egy ismerősöm emlegette a sörfagylaltomat, és visszamenőleg hiányolta belőle az alkoholtartalmat. Jó minőségű sör most nem volt itthon, de tettem egy kísérletet ciderrel: korábban egy tojáslikőrparfét sikerült kemény munkával (vagy inkább türelemmel és egy jó mélyhűtővel) két nap alatt megdermesztenem, hát a cider sem foghat ki rajtam – most, hogy fagylaltgép tulajdonos lettem!

 

Egy sorbet mellett döntöttem: mielőtt beindulnak az ezzel kapcsolatos kommentek, szeretném tisztázni, mi a különbség a fagylalt és a sorbet között. Egyrészt a sorbet az eredeti elnevezése a jeges nyalánkságnak, ami kezdetben pépesített, fagyasztott gyümölcsöt takart. Állítólag már az ókori Kínában is fogyasztották, mi a franciáktól lestük el a XIX. században. Mára árnyaltabb a kép: fagylaltnak azt nevezzük, ami valamilyen tejterméket, és/vagy tojássárgáját tartalmaz. A sorbet csak gyümölcsből, gyümölcspépből készül, legfeljebb egy kis felvert tojásfehérje hozzáadása megengedhető. Most én is egy ilyen változatot készítettem el.

 

Még egy szót hadd ejtsek a ciderről: egyáltalán nem mindegy, milyet használunk. A kommersz, szupermarketben kapható termékek össze sem hasonlíthatók a házi, vagy prémium kategóriás márkákkal. Túl sok bennük a szénsav, és egy kicsit karcos utóízt hagynak. Én egy old school, lágy, keserédes angol cider mellett döntöttem, nagyon finom sorbetben és önmagában is. Kicsit jobban kell vigyázni az elfogyasztott mennyiséggel, mert 8,5 % az alkoholtartalma, tehát kissé messze esik az üdítő katergóriától.

 

 YI5M4458.jpg

 

Hozzávalók:

 

½ liter Henry Westons Vintage Cider

3 zöld alma

2 tojás fehérje

1 evőkanál barna cukor

 

 

Az almákat kimagoztam, és héjastul kockákra vágtam. Egy lábosban öntöttem rá annyi cidert, hogy épp ellepje, egy evőkanál barna cukrot szórtam bele, és fedő alatt puhára pároltam, majd kihűtöttem. Hozzáöntöttem a maradék cidert, és lazán felvertem két tojás fehérjét (itt nincs szükség kemény tojáshabra), és ezeket is belekevertem. A fagylaltgépbe tettem, és 15 perc múlva elkészült a szorbém. Kicsit lazább, mint a fagylalt, előbb is olvad, viszont tényleg maradt egy kis alkoholtartalma, ami egy kicsit pikánsabbá tette. Ilyen hát a téli fagyi Két cicáéknál…

A cidert a Klassz.hu-ról rendeltem.

 

 YI5M4451.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr305320574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása