A Két Cica Konyhája

Férfitorta

Férfitorta

 

Parmezánnal, bazsalikommal, pármai sonkával, paradicsommal és mascarponéval

 

A karácsonyt megelőző hetekben hagyomány teremtődött: ha péntek, akkor torta. De még nincs elég messze a karácsonyi édességdömping, ezért nem volt kedvem egy újabb cukor-csoki-marcipán csodát előállítani. Őszintén szólva, már korábban foglalkoztatott a gondolat, hogy azoknak is készítsek tortát, akik nem szeretik az édességet (állítólag vannak ilyenek - élőben még nem láttam).

Először az interneten néztem körül receptet keresve, de túlnyomórészt óriásszendvicsekre találtam a google-be beütött keresőszavak nyomán. Így hát elkezdtem kísérletezni: az első eredményt itt láthatjátok. Semmiképp sem ez lesz az utolsó - őszintén szólva nagy kedvet kaptam hozzá már sütés közben, ráadásul a "puding próbája" is fényesen sikerült: nem élte túl a fotózást...

 

Tészta:

 

1,5 bögre liszt

5 ek. reszelt parmezán

1 tk. szárított bazsalikom

1/2 cs. sütőpor

2 egész tojás

4 ek. olívaolaj

5 ek. tej

 

A hozzávalókat összekeverjük, és egy kilisztezett, 18 cm átmérőjű sütőformába öntjük. 180 fokos sütőben, szúráspróbáig (kb. 20 percig) sütjük.

 

Krém:

 

25 dkg mascarpone

2 tojássárgája

só, frissen őrölt fekete bors

1 ek. apróra vágott, friss bazsalikom

1/2 kk. reszelt citromhéj

 

+ 10 dkg szeletelt pármai sonka, koktélparadicsom

 

A kisült tésztát 3 részre vágjuk. A krémet a hozzávalókkal habosra keverjük. Az egyes lapokat először beborítjuk a szeletelt sonkával, majd rákenünk egy réteg krémet, és erre helyezzük rá a vékonyra szeletelt koktélparadicsomot. Az így megtöltött tortát bevonjuk a krémmel, egész paradicsomokkal, bazsalikomlevéllel és egy kis pirított mandulával díszítjük.

 

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr462565989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HATTYU 2011.01.07. 19:10:55

:-) ez egy olyan férfitorta, amit egy nő készített egy férfinak ajándékba - nem pedig egy olyan, amit egy férfi magának és a barátainak a meccshez...

indust · http://indust.hu 2011.01.08. 08:56:17

Én meg a csípőspaprikát nem látom benne! :D

Karnamantra 2011.01.08. 12:44:32

Nekem nőként is nagyon guszta... miért pont férfi?? :)

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.08. 20:19:27

nekem nagyon tetszik, biztosan kipróbálom!

Hárpika 2011.01.08. 20:52:30

Jól hangzik! Bár én is hiányolom a hagymát:-)))

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.01.09. 13:40:14

Mekkora királyság! Eddig eszembe sem jutott ez a gondolat. De majd most.

@Laci Today Magazin: @HATTYU:
Esetleg egy "agglegény-pizza" fantázianevű ötletünket tudnám ajánlani a torta elé: pizzaszósz, hagyma, hagyma, hagyma, és fokhagyma, az is sok. (lehet színezni lilával, snidlinggel, de sima vörössel és fokhagymával csináltuk mindig egyetemi éveink alatt.)
A közölt tortával ellentétben ez viszont édeskés, lévén jórészt sült hagymából áll. :) és ezt férfiak készítették maguknak, meccshez (is).

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.09. 18:35:56

@Szomjas Gödény: mondjuk az én blogom sem főzésmentes, csináltam már pizzát is egyszer (nem tudok főzni, ettől érdekes)
lacitoday.blog.hu/2010/12/27/pizzaaaa

Ha már agglegénység: amikor első kislányom megszületett, este kapcsoltam, hogy senkivel nem terveztem semmi ünneplést, így aznap este egyedül voltam otthon. Gondoltam valami jó vacsival kéne ünnepelni, de nem tudok főzni, csináltam hát tojásrántottát. Férrrfiasat. Volt benne szalonna, sonka, kolbász, pirosarany, erős pista, hagyma, zöldpaprika, szórós pirospaprika, meg amit még találtam a hűtőben. Nagyon emberesnek éreztem.
Másnap reggel azzal indítottam, hogy rohantam a retyóra, és nagy erőkkel távozott belőlem a Gonosz Rántotta teste és lelke...

mindentkapni · http://www.mindentkapni.hu 2011.01.10. 08:36:55

Az ünnepek után inkább fogyókúráznia kéne az ember fiának, de ilyen receptek láttán ez lehetetlen :)

Müszélia 2011.07.31. 19:03:52

végre egy normális torta.
cicák, én vagyok az, aki utálja az édességet. mindet.
süti beállítások módosítása