A Két Cica Konyhája

Hercegi vőlegénytorta, recepttel!

Hercegi vőlegénytorta, recepttel!

 Vilmos herceg kiharcolta magának a vőlegényi egyenjogúságot – és a saját esküvői tortát. Talán erre gondolt, mikor beszédében „egy sokkal nyitottabb, modernebb monarchiá”- ról beszélt?

 
Minden esetre a királyi család történetében először (megkockáztatom: a történelemben először) külön tortát csináltatott magának az esküvőre: gyermekkori kedvencét, a csokis keksztortát, melynek receptje édesanyja, Diana hercegnő személyi szakácsa, Darren McGrady könyvéből származik.
 
Remélem, ez a gesztus ezentúl „honosításra” kerül hazánkban, a közrendi esküvőkön is: a hercegi menyasszonyi torta hétféle gyümölcstortából állt, és bár igazi műalkotásnak tekinthető, én biztos, hogy a férfinéppel együtt álltam volna sorba a csupacsoki keksztortáért, melynek tartalma és külleme sokkal közelebb ál az én (egyébként női) ízlésemhez is – és végre megdőlhetne az a sztrereotípia, mely általában közel áll a szomorú valósághoz: egy torta minél szebb, annál rosszabb…
 
Íme a keksztorta receptje, családi adaghoz (23 cm-es tortaforma):
 
Hozzávalók:
½ ek vaj, az edény kikenéséhez kikenéséhez
250gr McVities teakeksz – vagy más teakeksz
4ek puha vaj
½ bögre porcukor
125gr jó minőségű étcsokoládé
1 tojás, felverve
 
A bevonathoz:
250gr étcsokoládé a bevonathoz
30gr fehércsokoládé a díszítéshez
Opcionális: 60 gr mogyoró, vagy aszalt gyümölcs, koktélcseresznye
 
Vékonyan vajazzunk ki egy kisméretű, kapcsos tortaformát. A kekszet törjük kb. mandulaméretűre és tegyük félre.
A vajat a cukorral habosra keverjük, míg lágy és homogén lesz.
Olvasszuk fel a csokoládét vízgőz felett és keverjük bele a cukros-vajas keveréket, majd ha felolvadt, hozzáadjuk a felvert tojást és vízgőz felett simára keverjük a masszát. Ezután keverjük hozzá a kekszdarabokat, majd a mogyorót vagy aszalt gyümölcsöt.
A masszát öntsük a kivajazott tortaformába, és kb. 3 órára  tegyük a hűtőbe.
Ezután olvasszuk fel a tetejére szánt 250gr csokoládét, és egy másik edényben a fehér csokit is.
A tortát kivéve a hűtőből fejjel lefelé fordítva borítjuk a tálra, hogy a tortaforma alja legyen felül. Finoman elkenjük a tetején és körben a felolvasztott csokoládét, majd a szintén felolvasztott fehér csokival szépen kidíszítjük.
Hűtőbe tesszük, hogy a csoki megszilárduljon, és hidegen tálaljuk.
 

 

 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr92871514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timcsa 2011.05.02. 13:35:28

Picit zavaros nekem ez a recept :)
Mi lesz a keksszel?

Timcsa 2011.05.02. 13:36:12

Ja, hülye vagyok látom már!

Timcsa 2011.05.02. 13:38:19

Elbódít ez a rengeteg csoki, ki fogom próbálni hamarosan.

ezüstujj 2011.05.02. 16:37:16

Kedves Cicák!
Ajánljatok hozzá Magyarországon kapható kekszet, ami hasonlít a receptben szereplőhöz.

záporeső 2011.05.02. 17:15:07

Nekem azt árulja el valaki, hogy hogy lehet olyan sima csokibevonatot csinálni a tortára, mint ahogy a képen is látszik. Mert szerintem a felolvasztott étcsoki elkenve nem lesz ilyen sima.

bungics (törölt) 2011.05.02. 18:19:52

Na, azért a képen látható példánnyal is elbíbelődtek egy-két napot.

lalanc 2011.05.02. 19:39:22

Akkor lesz ilyen a bevonat, ha kb ehhez az írt mwnnyiséghez 3 ek. olajat is keversz olvasztás közben.
Az elkészült házitortáról nincs fotó? Az jobban érdekelne, mint a royal :-)

UK-T 2011.05.02. 21:03:13

majomkenyer recept nemesi valtozata :)
@ezüstujj: ha nem szereted a haztartasi keksz verziot, probalkozz a jo oreg ALBERT keksszel (ha az meg letezik forgalomban), de babapiskotaval is erdekes lehet...

HATTYU 2011.05.02. 22:17:27

@ezüstujj: olyat sajnos nem tudok, de szerintem bármilyen jó ízű, tömör állagú keksz jó lehet. én mandulással tervezem kipróbálni :-)

HATTYU 2011.05.02. 22:18:35

@lalanc: majd lesz, ha elkészül - ma délelőtt fordítottam le a receptet :-)

záporeső 2011.05.03. 09:50:48

@bungics: Köszi a választ.
Ma fogom megcsinálni a tortát, az ötödikei születésnapomra :)

záporeső 2011.05.04. 09:02:41

Most reggel sikerült összeállítanom.
Ennyi kekszhez a vajat, porcukrot, tojást simán lehet duplázni. És én csak 18-as tortaformába raktam, a nagyobban szerintem túl lapos lenne.

záporeső 2011.05.04. 12:57:16

Ja és persze a csokit is lehet duplázni. Az lemaradt.

radó 2012.01.28. 15:40:28

Lidl-ben kapható vajas teakeksz (karika alakú, 400 g kb. 350 ft), én még tettem bele egy kis alkoholt (üveg aljából egy kis konyak félét), és mivel kiderült, hogy nincs otthon keserű csoki sima milkával csináltam, helyette nem tettem bele porcukrot, hanem még egy kis főzőkakaót...isteni lett, olvad a szájban...(a kekszet érdemes tényleg mogyorónyira törni, mert nagyon finom, ahogy rároppantasz...
a gyerekeim szerint kár volt mogyorót bele tenni, legközelebb kipróbálom anélkül.
süti beállítások módosítása