A Két Cica Konyhája

Rózsacukor készítés

2011.9.22. 07:40
Rózsacukor készítés

 

 

Aki tejszínes rózsakrémmel töltött tortát álmodik magának, időben hozzá kell látnia az előkészületeknek...

 

A rendszeresen készített vaníliás cukor és a fahéjas cukor után kipróbáltam a rózsacukor gyártást  is – nem most, még júniusban. Azóta használtam, és elégedett voltam vele. Nem komoly feladat, inkább játéknak mondanám: szép színű, hamvas, illatos rózsaszirmokat kell tépkedni, és cukrot szórni rá. Kipróbáltam porcukorral és kristálycukorral is: a porcukor a hideg krémekben használható, a kristálycukrot főzött krémbe tettem.

 

Hozzávalók:

-        4 éppen kinyílt, illatos rózsa

-        500 g por- vagy kristálycukor

 

A rózsaszirmokat letépjük a fejről, és egy előzetesen kitisztított, száraz dunsztosüvegbe rétegezzük a cukorral, és jól lezárva száraz, hűvös helyre tesszük. Én folyamatosan figyelemmel kísértem: ahogy a cukor magába szívta a szirmok nedvességtartalmát, összetapadt, a szirmok pedig kiszáradtak. Én egy hét elteltével kiszedtem az üvegből, eltávolítottam a szirmok összepöndörödött maradványait, a cukrot pedig összetörtem és visszazártam az üvegbe. Nemrég egy tejszínes rózsakrémmel töltött tortában használtam, amivel hamarosan ti is megismerkedhettek...

 

 

JÁTÉK!

 

HA SZERETNÉD MEGNYERNI EZT A  GYÖNYÖRŰ MATEUS CSÉSZÉT, FOTÓZD LE SAJÁT KEDVENCEDET, ÉS KÜLDD EL NEKÜNK!

 

RÉSZLETEK A POSZTBAN OLVASHATÓK.

 

Szavazni a beküldött csészékre Facebook oldalunkon lehet!

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr113244154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.09.22. 13:50:42

apropó illatos vacsora: feleségem rám szól mindig, hogy ne szagolgassam az ételt, nem illő.
Hásszerintem meg a kajának van íze, zamata, illata.
A teljesélvezet meg teljesélvezet.
süti beállítások módosítása