A Két Cica Konyhája

Diós, mákos, gesztenyés bejgli

Diós, mákos, gesztenyés bejgli

 

Ez évben megtörtem egy hagyományt: bejglit sütök ezerrel. A lelkesedést az váltotta ki belőlem, hogy hetek óta egyre többen kérdezgetik, én milyen bejglit sütök, és a tudatomba égtek a megdöbbent pillantások, mikor bevallottam, hogy nem szoktam...

 

Pedig tulajdonképpen szeretem, és amikor eddig csináltam, jól is sikerült -tehát kudarcélmény sem kapcsolódik hozzá -, egyszerűen nem vált hagyománnyá. De most kedvem támadt hozzá, és eldöntöttem: nekiállok. Mi otthon mindig kalácsot sütöttünk, így bevált családi recept nem áll a rendelkezésemre, de (mint az utóbbi években minden alkalommal, ha elakadok egy tésztával), felkerestem Limara pékségét, és ez alapján készítettem el a tésztát (Limara nemcsak ért a sütéshez, érthetően le is tudja írni a tésztakészítés metódusát: ha az ember pontosan követi az instrukcióit, szinte lehetetlen elrontani).

 

A töltelékeket már előre elterveztem: a diós konyakba áztatott kandírozott narancshéjjal, a mákos, rumba áztatott mazsolával, a gesztenyés Unicumba áztatott aszalt szilvával készült. Nagyon örülök, hogy rávettem magam a sütésre, isteniek lettek. Olyannyira, hogy karácsony előtt meg kell ismételnem ...

 

A töltelékek elkészítése (1-1 bejglihez):

 

Diós

- 200 g darált dió

- egy maroknyi apróra vágott dió megpirítva

- 10 evőkanál tejszín

- 100 g porcukor

- 100 g kandírozott narancshéj apróra vágva, konyakba áztatva

 

A diót összekeverjük a porcukorral, majd a tejszínnel, végül hozzáadjuk a vágott diót és a narancshéjat (én beletettem azt a kis konyakot is, amit nem szívott magába a narancshéj), és a kinyújtott tésztára kenjük úgy, hogy a széleinél szabadon hagyunk 2-2 centit (mindhárom esetben ugyanez az eljárás).

 

Mákos

- 200 g darált mák

- 100 g porcukor

- 10 evőkanál tejszín

- 100 g rumba áztatott mazsola

 

Gesztenyés

- 250 g cukrozott gesztenyemassza

- 5 evőkanál tejszín

- 100 g apróra vágott, Unicumba áztatott aszalt szilva

 

Bejglikiállítás:

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr623473116

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.12.18. 18:02:45

Hát én nem fotóztam le a magamét, de a céges karácsonyon sikert arattam vele, szóval jöhet jövő héten a családi etap :-)

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2011.12.18. 18:23:56

Ha jetskit látok kormányára feszített gatyával, az még nem vitorláshajó.
Kb. így vagyok a bejglivel is.
Legyen az csak tradicionális.
süti beállítások módosítása