A Két Cica Konyhája

Zöldbabfőzelék, tükörtojás

2012.6.13. 08:00
Zöldbabfőzelék, tükörtojás

_I5M0071.jpg

 

A hétvégi kulináris tobzódás és egy hétfői epernap után csak egyszerű ízekre vágytam. Hogy konkrétan mit főzzek, arra bíztam, mit látok meg a piacon. A hét elején sajnos csak egy-két őstermelő árul, de ez a zöldbab mintha rám várt volna: az utolsó zacskóval hoztam haza.

 

Ezt a főzeléket kétféleképpen szoktam főzni: otthonról a pirospaprikás, fokhagymás, kapros, tejfölös receptet hoztam, ez a „light” verzió később állt össze. Különösen a zsenge zöldbabból finom, azoknak ajánlom, akik tényleg szeretik ennek a zöldségnek az ízét.

 

 Hozzávalók:

1 kg zöldbab

1 csomag petrezselyem

1 fej hagyma

1 gerezd fokhagyma

5 evőkanál olívaolaj

3 deci tejszín

2 tojás sárgája

só, bors

1 kockacukor

kb. 6 deci víz

 

A zöldbabot megtisztítjuk és felaprítjuk, majd az olívaolajon megpároljuk. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és az egész hagymát, felöntjük a vízzel és puhára főzzük. Akkor a főtt hagymát és a zöldbab egyharmadát kivesszük és simára turmixoljuk. Belekeverjük a tejszínt és a tojássárgáját, majd visszaöntjük a zöldbabhoz és felfőzzük (én akkor szoktam beledobni a kockacukrot is). Végül hozzáadjuk a felaprított petrezselymet, és tükörtojással tálaljuk.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr704551682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyünyüge 2012.06.13. 20:58:22

Nagy ötlet ez a részbeni turmixolás, zöldborsónál már eszembe jutott, zöldbabbal még nem próbáltam.
De biztos jót tesz neki.

Chin 2012.06.14. 09:01:03

Köszönöm a receptet, valami pont ilyesmin törtem a fejem mostanában.

Kicsit félreérthető viszont, hogy mit kell turmixolni. A babot biztos, de a hagymát is turmixoljam?

Köszi a választ!

mézescsók 2012.06.14. 09:01:12

Nekem az eredeti recept szimpibb, elkészíteni sem olyan macerás. Ja, és teszek bele babérlevelet.

Battenfeld 2012.06.14. 09:01:19

Engem jobban erdekelne az otthoni recept, de ez se hangzik rosszul.

seresv · http://gyerekkonyvkritika.blogspot.com 2012.06.14. 15:05:44

Sziasztok, bocs, hogy ideírok, de nem találtam mailcímet, adnátok egyet, hogy félig-meddig hivatalos ügyben írhassak nektek? Köszönöm!
Virág

HATTYU 2012.06.14. 15:09:43

@Chin: a hagymát is - le van írva...

HATTYU 2012.06.14. 15:09:48

@seresv: ketcicakonyhaja@gmail.com
süti beállítások módosítása