A Két Cica Konyhája

Thai zöld curry tavaszi zöldségekből

Thai zöld curry tavaszi zöldségekből

YI5M3734.jpg 

 

 

A friss tavaszi zöldségeket igyekszem minden formában kipróbálni: én a nyerskosztért és a natúr párolt zöldségekért bevallom, nem vagyok oda. Ezért szeretem a főzelékeket, mert ezeket különböző fűszerezéssel elkészítve a végtelenségig lehet variálni. A klasszikus sűrítési technikák mellett (ezen a habarást és a passzírozott zöldséget értem, a rántás nem jöhet szóba) nem elhanyagolható megoldás a sok párolt zöldség valamilyen pikáns mártásban, például curryben. Tavaly már többféleképpen kipróbáltam, de mindig a legáltalánosabb, sárga curry fűszerkeverékkel. Most többféle zöld curryt szereztem be, ami szerintem jobban harmonizál a friss, ropogós zöldségekkel. Lime-mal és a korianderrel ízesítve pedig igazi üdítő fogás.

 

 

Hozzávalók:

 

 

1 evőkanál vaj

1 kockára vágott vöröshagyma

1 üveg organikus thai zöld curry szósz

1 teáskanál zöld curry por

2 deci kókusztej

1 deci víz

1 karalábé

2 sárgarépa

1 petrezselyem gyökér

2 zöld lilahagyma

1 bébitök

200 g zöldspárga

1 lime leve + 1 teáskanál reszelt héja

6 kaffer lime levél

1 evőkanál osztrigaszósz

2 teáskanál barna cukor

1 csokor friss korianderlevél

 

Egy vastag falú serpenyőben felolvasztjuk a vajat. Megpirítjuk benne a felaprított vöröshagymát, majd hozzáadjuk a curry mártást és felhevítjük. Beleöntjük a kókusztejet és a vizet, majd együtt felforraljuk. Teszünk bele egy kevés sót, és elkeverjük benne a curryport is. Beletesszük a felaprított zöldségek közül a karalábét, a sárgarépát és a petrezselyemgyökeret, és lefedve félig megfőzzük. Akkor hozzáadjuk az osztrigaszószt, a zöldcitrom levét és a héjat, a kaffer lime leveleket, a zöldhagymát, a cukrot, majd ha ezeket elkevertük, jön még a feldarabolt bébitök és a zöldspárga is. Ezekkel összeforraljuk, és levesszük a tűzről. Friss korianderrel megszórva tálaljuk.

 

(A zöldcurry mártást és a port a Klassz.hu-ról rendeltem.)

 

 

YI5M3735.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr155315668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása