A Két Cica Konyhája

Aliz cukrászműhelye

Aliz cukrászműhelye

 

A kis nagymarosi sütibolt olyan, mintha a Mikulás hozta volna.

 

Egy nyári posztom kommentjeiben ajánlotta egy olvasó, hogy ha legközelebb Nagymaroson járok, mindenképpen látogassak el Aliz cukrászműhelyébe. Ez alkalommal másodszor fogadtam meg a tanácsot, és szerencsére volt nálam fényképezőgép is. A múltkor gesztenyetortát ettem, most almás-mákos rétest - mind a kettő tökéletes volt.

 

Nem tudom megállni ezt az összehasonlítást, de korábban rajongtam a váci Desszertszalonért, és ha a Dunakanyarba vitt az utam, mindig beiktattam egy "megállót". Viszont az utóbbi néhány alkalommal súlyos csalódást okozott: nem egyszerűen másnapos süteményt kaptam, olyan állott volt, hogy nem tudtam megenni. Ez egy egyszerű falusi cukrászdában sem volna megengedhető, de ebben a minőség- és árkategóriában elfogadhatatlan (nem egyedi az élmény, megkérdeztem néhány, a környéken lakó, hozzáértő ismerősömet, és ők is megerősítették).

 

Kellett hát egy új kedvenc, és most megtaláltam. Aliz cukrászműhelye nemcsak a sütemények miatt kellemes: barátságos, eklektikus berendezése egy kreatív otthon benyomását kelti a kézzel festett csészékkel, asztalokkal, a tortacsipke kollekcióval a falon. Valószínűleg a "hely szelleme" is támogatja a vállalkozást: a falon látható Angyal József 1867. november 27-én kiállított cukrászoklevele, és egy korabeli fotó a házról, mely arról tanúskodik, hogy itt bizony már akkor is süteményt sütöttek.

 

Árulnak itt a szokásos cukrásztermékeken kívül marcipánvirágot, tortapapírt, mézeskalácsot, de még házi bonbont és bodzaszörpöt is. Örültem, hogy találtam mézes puszedlit, és legközelebbi látogatásom alkalmával gyerekkori kedvencemet, a Hatlapost fogom kipróbálni. Nem értem rá, de jó érzés volt egy kis időre a cserépkályha mellett,  retró fotelbe kucorodva bámulni az üres utcát, és közben házi rétest majszolgatni.

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr303441316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jozefinista kartács 2011.12.06. 11:03:57

Jó még a trüffel-torta, a csodatorta meg az aprósütemények. Egyenletes a minőség, reális áron mérik a kávékat. Kár, hogy eltűnt az egyik legkedveltebb berendezési tárgy, egy százéves zöld szecessziós kanapé. Van viszont Pacsirta rádió, cserépkályha, hintaló, Magyarország közigazgatási térképe a XX. század elejéről. A lányok is kedvesek, még soha nem volt semmi reklamációra okunk, pedig minden héten-kéthétbe meglátogatjuk őket. Nagyon ajánljuk mindenkinek!

reflector.blog.hu · http://bdsmthrill.com 2011.12.06. 11:37:59

helyben drágább enni :) elvitelre olcsóbb!

Müszélia 2011.12.08. 10:01:48

jajj, ez a csipketerítő, ezt nem kellett volna lehozni a padlásról.
süti beállítások módosítása