A Két Cica Konyhája

Tőkehalkrém spárgával és újkrumplival

Tőkehalkrém spárgával és újkrumplival

 

A nem létező „Gyakran Ismételt Kérdések” rovat egyik gyöngyszeme lehetne, hogy minden receptem egyedi-e. Mivel az általam leggyakrabban készített ételek a tradicionális magyar konyha alapjaira épülnek, ezen mindig meglepődöm: kinek juthat eszébe, hogy én találtam fel a húslevest, az meg pláne, hogy azt hiszem magamról?
 
 
Természetesen időnként születnek új receptek, új megoldások is. Ezeket ritkábban az elgondolás, inkább valamilyen újonnan megismert alapanyag, vagy a véletlen szüli.
 
 
De van az „újszülött ételeknek” egy speciális csoportja: a konyhai balesetek ehető végtermékei. A mai halkrém is ilyen: eredendően tőkehalat akartam sütni vajban, és feltálalni párolt zöld spárgával és újkrumplival. De a bevásárlás sietősre sikerült, így fagyasztott halat vettem, amit szakszerűen olvasztottam ki ugyan, és szobahőmérsékleten álltam neki a sütésnek, ennek ellenére a vajban elemeire hullott. Gondolom, látatlanban elhiszi mindenki, hogy a végeredmény önálló fogásként nem volt felvállalható – viszont pótolható sem, mivel alig húsz percem maradt a helyzet orvoslására.
Előkerült hát a turmixgép, és megszületett a fehérboros tőkehalkrém turbolyával…
 
 
 
 
Tőkehalkrém
 
Hozzávalók:
400 g tőkehal
4 evőkanál tejszín
4 evőkanál száraz fehérbor
só, bors
4 ág turbolya
1/2 citrom leve
2 evőkanál vaj
 
 
A vajat felolvasztjuk. A halszeletek mindkét oldalát átsütjük benne, majd aláöntjük a fehérbort, és teljesen puhára pároljuk, előtte sózzuk-borsozzuk. Ezt követően a halat beletesszük a turmixgépbe. Hozzáadjuk a tejszínt, és krémesre pépesítjük. Hozzákeverjük az apróra vágott turbolyát és a citromlét, és tálkákba szedve szervírozzuk.
 
 
 
 
Vajban párolt zöldspárga
 
Hozzávalók:
1 csomag spárga
2 evőkanál vaj
1 citrom leve

 
A vajat felolvasztjuk egy serpenyőben. A megtisztított spárgákat átforgatjuk benne, megsózzuk, majd a citromlével meglocsoljuk, és lefedve félpuhára pároljuk (kb. 4-5 perc).
 
 
 
 
Újkrumpli
 
Hozzávalók:
1 kg újkrumpli
kevés víz
 
 
Imádom a most kapható korai, „gurulós” újkrumplit. Még a kapargatással sem szoktam vesződni, csak megmosom, és héjastul puhára párolom. Ehhez egy fedett sütőtálat rendszeresítettem: a lábosban kavargatástól szétesik. Tehát a megmosott krumplikat megsózom, egy tálba (vagy tepsibe) teszem, aláöntök egy pici vizet, lefedem, és 160 fokos sütőben kb. 20 perc alatt elkészül. Ha száraz étel mellé esszük, tehetünk rá egy kis vajat, vagy megszórhatjuk friss petrezselyemmel.
Ez esetben a spárga elég vajas, a halkrém pedig elég fűszeres volt, ezért magában tálaltam.
 
 
 
 

 Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr784501120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása