A Két Cica Konyhája

Street food a konyhámban

Street food a konyhámban

 

 

Falafel, hummusz, pita és saláta házilag.
 
 
Mindig meglepődöm, ha rádöbbenek, hogy a legegyszerűbb ételeket mindig máshol eszem, és ugyanolyan vágyakozva fejezek be például egy falafel szendvicset, mint ahogy elkezdtem, mert nem kaptam annyi hummuszt és csicserigolyót, amennyit meg bírtam volna enni. Eldöntöttem hát, hogy egyszer az életben „púpra lakom” belőlük, ezért egy tényleg komoly mennyiséget gyártottam le mindegyikből. A pitával és a salátával szerényebb voltam, legközelebb ezekből is többet csinálok. Sajnos nem untam meg őket, pedig tényleg rengeteg volt, ráadásul fél napot a konyhában töltöttem, mire minden elkészült - de az a helyzet, hogy nagyon meg voltam elégedve a végeredménnyel.
 
 
 
 
Hummusz (csicseriborsókrém)

Hozzávalók:
250 g szárított csicseriborsó (vagy 2 doboz konzerv)
1 citrom leve
2 gerezd zúzott fokhagyma
4 evőkanál tahini (őrölt szezámmagból készült massza)
4 evőkanál olívaolaj
néhány csepp csilis olaj vagy szárított csili (opcionális)
 
 
Ha szárított csicseriborsót használunk, azt tanácsos legalább 12 órára beáztatni – ezt követően körülbelül két órát szánjunk a főzésre. Utána leszűrjük, de a főzővízből tegyünk félre egy keveset a krém kikeveréséhez. Konzerv esetében egyszerűbb a helyzet: csak lecsöpögtetjük, és felfogjuk a levét.
 
Az összes hozzávalót a robotgépbe tesszük, és krémesen simára pürésítjük. Ha túl sűrű, öntsünk hozzá a csicseriborsó levéből. Én egy kis csilit is tettem bele, mert szeretem csípősen – ez egyéni ízlés kérdése, mint ahogy a tahini vagy a citrom aránya is.
 
 
 
 
Falafel (csicseriborsóból készült kis golyók)
 
Hozzávalók:
250 g szárított csicseriborsó (vagy 2 doboz konzerv)
2 tojás
2-3 evőkanál csicseriborsó liszt
1-1 kávéskanál római kömény és őrölt koriander
1 csomag aprított petrezselyemzöld
2 gerezd zúzott fokhagyma
só, bors
olaj a sütéshez
 
 
A beáztatott, puhára főzött csicseriborsót leszűrjük, lecsöpögtetjük. Pürésítjük, majd hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, a petrezselymet és a fűszereket. Belekeverjük a tojásokat, majd a lisztet, és kézzel szépen összedolgozzuk a masszát. Én a sütést kissé rendhagyó módon oldom meg: egy nagy tepsit vékonyan kikenek olajjal, és a golyókat is olajos kézzel formázom meg, majd a sütőben sütöm pirosra (előmelegítve, 200 fokon). Így egyszerre elkészül az egész, és nem lesz olajszag a konyhában, és nem kell a serpenyő mellett állni hosszasan.
 
 
 
 
Pita
 
Hozzávalók (8 darabhoz):
450 g (tönköly)liszt
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
1 szárított élesztő
4 evőkanál olaj
3 deci víz
 
 
Ezt a receptet a Fahéj és feta blogon találtam: mivel szerzője Krétán él, úgy gondoltam, jobban képben van a pitasütést illetően, mint mi itt Magyarországon. Nem volt rossz, de a legközelebbi falafel-partira másikat keresek… Lehet, hogy az volt a baj, hogy tönkölylisztet használtam, ami kevésbé rugalmas a fehér búzalisztnél, de egy kicsit merev lett a tészta.
 
Elkészítés: a hozzávalókból tésztát gyúrunk, majd 8 gombócot formálunk belőle és a duplára kelesztjük őket. Ha megkelt, egyenként kinyújtjuk őket 15 cm átmérőjű kerek lapokra, és letakarva még 15 percet kelesztjük. Egy serpenyőt felmelegítünk, a pitát villával megszurkáljuk, majd mindkét oldalukat 2-3 percig sütjük közepesnél kicsit erősebb lángon. Fontos, hogy ne legyen túl lisztes a tészta, mert akkor a liszt odaég. Konyharuha alatt hűtjük ki őket.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vegyes saláta
 
Hozzávalók:
250 g reszelt lilakáposzta
4 közepesen vastag lila újhagyma (vagy 1 fej lilahagyma)
2 paradicsom
1 kisebb fejes saláta
300 g natúr jughurt
1 teáskanál tabasco szósz
 
 
A megmosott, leszárított zöldségeket felaprítjuk és egy nagyobb tálra rendezzük, a káposzta kivételével. Azt egy tálba tesszük, és ráöntjük a tabascoval összekevert joghurtot. Falafelgolyókkal, és a hummusszal megkent pitával fogyasztjuk.
 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr474551665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Toto_ 2012.06.02. 10:09:30

Az igazi kozel-keleti falafeleknel nyoma sincsen lilakaposztanak, ellenben RENGETEG apritott petrezselyem, plusz mentalevel jar a salatahoz.
süti beállítások módosítása