A Két Cica Konyhája

Gyors ebéd, párolva-grillezve

Gyors ebéd, párolva-grillezve

Bár a tavaszi időjárás a várakozáson alul teljesít, a fedett teraszon már be lehet üzemelni a grillsütőt. Bevallom, ilyenkor szívesebben teszem, mint a nyári hőségben – bár új szerzeményem, az elektromos grill megment a parázs mellett süléstől-füstölődéstől. Tudom, urbánus nyűgök ezek, de én nem szeretem…

 20170501_153120.jpg

A alábbi ebéd előkészítéssel-pácolással együtt nagyjából egy óra alatt készült el, közben párhuzamosan használtam a karácsonyra kapott párolót és a grillezőt: a menü csirkemell, spárga, cukkini és párolt köles édesköménnyel. A zöldségeket is előpároltam, sőt egy könnyű marinádot is kaptak sütés előtt. Sosem tudtam értelmezni gasztronómiai szempontból a nyersen grillezett zöldséget: belül nyers, kívül égett, és teljesen ízetlen… Összességében véve igazán finom zöldségköretet nehéz készíteni, ha szeretnénk, hogy ízes legyen, és egyúttal megőrizze beltartalmi értékeinek egy részét. Erre tettem most kísérletet, főfogásnak pedig a legkézenfekfőbb és leghálásabb alapanyagot,  a csirkemellet választottam.

 

Hozzávalók (4 adag):

500 g filézett csirkemell

250 g natúr joghurt

A páchoz: egy gerezd zúzott fokhagyma, 2 cm reszelt friss gyömbér, 1 kávéskanál reszelt citromhéj, 1 teáskanál citromlé, ½ kávéskanál só

250 g zöld spárga

3 kis cukkini

A marinádhoz: 5 evőkanál napraforgó olaj (hőkezelt), 1 kávéskanál szárított kakukkfű, ½ kávéskanál fehér bors, ½ gerezd reszelt fokhagyma

250 g köles

½ apróra vágott édeskömény gumó

4 evőkanál extra szűz olívaolaj, 1 teáskanál friss kakukkfű, 1 teáskanál friss petrezselyem (apróra vágva)

50 g vágott mandula

 

Elkészítés: 

  1. lépés: Zöldségpárolás: az edény használata rendkívül egyszerű: Fel kell tölteni az alsó tartályt tiszta vízzel, majd rátenni a párolóedényeket. Alul éri a legforróbb gőz, így ide került a cukkini egyenletesen felkarikázva. Fölé a zöldspárga, majd a legfelsőbe, a rizspároló edénybe tettem az apróra vágott édesköménnyel elkevert, sózott kölest – a tálkát is fel kell tölteni annyi vízzel, hogy ellepje. 10 perc párolás után kivettem a cukkinit és a spárgát, amit beleforgattam az előkészített marinádba (olaj, kakukkfű,fehérbors, fokhagyma), a kölest további 20 percig pároltam.

 

  1. lépés: Mindeközben a csirkemelleket felszeleteltem, enyhén átklopfoltam. Kikevertem a joghurtos pácot (joghurt, só, reszelt fokhagyma, gyömbér, kevés citromlé és reszelt citromhéj), beleforgattam a hússzeleteket, és a hűtőbe tettem 15 percre.

 

  1. lépés: A kölest melegen tartva, elkezdtem kisütni a húst és a zöldségeket a kontakt grillben illetve a grill lapon. A húsról le kell kaparni a joghurtos pácot, mivel az gyorsan megég, a zöldségről csak le kell rázogatni az olajat. Maximális fokozatra állítva sütöttem, percek alatt elkészült. Mivel a kontakt grill kivezeti a kisült zsírt, nem árt a kivezető rés alá valamilyen edényt helyezni – én sajnos elfelejtettem, de a fém asztalkában szerencsére nem tett kárt.

 

  1. lépés: Végül a kölest meglocsoltam egy kis extra szűz olívaolajjal, kevertem hozzá kevés friss kakukkfüvet és petrezselymet, és a grillezett cukkini egy részét kockára vágva, megszórtam egy kis vágott mandulával, majd a frissen kisült hússal és zöldségekkel ettük meg.

 

A munkához használt gépek:

Russell Hobbs Cook@Home pároló

Russell Hobbs Vendégváró grill és sütőlap

Használatukról az Instagram profilomban láthattok videókat is!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr212484785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása