A Két Cica Konyhája

Tiramisu, ezúttal eperrel

Tiramisu, ezúttal eperrel

 

Mostanában mindig úgy alakul, hogy este egy kisebb eperszállítmánnyal térek haza, és amit nem eszünk meg, annak más helyet kell keresnem. Már alig várom, hogy egy kicsit konszolidálódjanak az árak, és elkezdhessem a befőzést - tele vagyok új ötletekkel!

Nem tudom eldönteni, e formájában nevezhetem-e tiramisunak ezt a desszertet: kávé helyett házi eperszörpöt, amaretto helyett eperpálinkát használtam, és telepakoltam friss gyümölccsel. A mascarponekrém vaníliás helyett citromos  - csak a babapiskóta a régi. Viszont összességében véve nagyon friss, zamatos és könnyű: igazi nyári csemege.

 

Hozzávalók:

- 2 dl eperszörp

- 4 cl eperpálinka

- 3 tojás

- 3 evőkanál nyírfacukor

- 2 citrom reszelt héja

- 25 dkg mascarpone

- 25 dkg babapiskóta

- 30 dkg friss eper

 

 A szörpöt a pálinkával összekeverjük. A tojások sárgáját és fehérjét különválasztjuk: a sárgákat a cukorral és a citromhéjjal habosra keverjük, a fehérjéből kemény habot verünk. A sárgájából készült krémhez adjuk hozzá a mascarponét, majd a fehérjét is alákeverjük, vigyázva, hogy ne törjük össze a habot.

A piskótákat egy tálba fektetjük, meglocsoljuk a pálinkás szörppel, közérakjuk az epergerezdeket, majd rákenjük a krémet. Erre még egy réteget teszünk ugyanígy, majd a tetejét epergerezdekkel díszítjük, és fogyasztás előtt négy órára a hűtőbe tesszük.

 

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr592915876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kammatty · http://www.a1hitelcentrum.hu/ 2011.05.19. 12:51:15

nyami, ki hoz nekem egy ilyet kosoltólóba?

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2011.05.19. 14:17:57

"Nem tudom eldönteni, e formájában nevezhetem-e tiramisunak ezt a desszertet"

Segítek.
Nevezheted.
Én pedig őszintén remélem, hogy nem jön senki bakafántoskodni, mert ez nem is tiramisúúúúú!

:)))

az ötlet tetszett, megcsinálom, kösz!

juliusbond 2011.05.19. 14:25:38

Ez kínzás valahol...mondjuk itt és most :)

jozicsenko 2011.05.19. 20:48:36

hi!

nem sok az a 4 dl pálinka?

HATTYU 2011.05.19. 21:28:26

@jozicsenko: igazad van, 4 deci nekem is sok :-) -javítottam 4 cl-re, mert ez az igazság...

jozicsenko 2011.05.19. 22:29:30

@HATTYU: köszönöm, most csináltam meg, ígéretesnek tünik (eperpálinka nem volt, a szörpöt likőrrel öntöttem fel -nem epressel, hanem épp erdeigyümölcsössel, de ígéretesnek tünik)

mostkeltem 2011.05.20. 14:50:38

Ejha, szuperül néz ki. Hétvégén meg csinálom! Nálam nagy kedvenc a tiramisu, az epret is szeretem - tökéletes párosítás.
Egyébként 4 deci pálinkával is hatásos lett volna megbolondítani... ,)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.05.23. 06:43:16

Érdemes kipróbálni ezt a fajta mascarpone krémet úgy is, hogy a krémbe belekeversz egy kis - lehetőleg friss - kókuszreszeléket. Remekül összeillik az íze az eperrel és pikánssá teszi a krémet...
süti beállítások módosítása