A Két Cica Konyhája

Ebéd befőzés közben

Ebéd befőzés közben

Friss, nyári karalábéleves és ricottás lepény bazsalikommal és paradicsommal.

 

Befőzés közben, míg a tele kamra víziója lebeg a szemem előtt, általában egy apró dologról feledkezem meg: az evésről. Gyümölcsbefőzés közben jobb a helyzet, mert eleszegetem az alapanyagot, de most zöldfűszereket és különféle zöldségkeverékeket teszek el, és répából nem tudok megenni túl sokat, a többiről ne is beszéljünk.

 

A probléma másik fele, hogy gyakorlatilag semmi nincs itthon, mivel a bevásárlásnál is elsősorban a küldetésre koncentráltam. Eleinte rá tudtam fogni a fejfájásomat a konyha hőmérsékletére, és egyéb külső körülményekre, de végül be kellett vallanom magamnak: már második napja nem ettem rendesen. Szükségszerűen beiktattam hát egy főzés-szünetet, és összeütöttem egy ebédet abból, amit a konyhapulton és a hűtőben-mélyhűtőben találtam: friss, nyári karalábélevest és egy ricottás-paradicsomos lepényt. A készülő paradicsomlekvár átadta a helyét a tűzhelyen a leveses lábosnak, és beüzemeltem a sütőt (a konyha hőmérsékletét ezzel 38 fokról 41-re feltornázva) - így készült el egy újabb vega ebéd, úgy este öt körül.

 

De legalább finom volt!

 

Hozzávalók:

- 3 közepes méretű, zsenge karalábé

- 2 sárgarépa

- 1 dl tejföl

- 1 evőkanál kukoricaliszt

- 1 tojás sárgája

- 1 evőkanál friss petrezselyem

- só, bors

- 1 evőkanál vaj

 

A feldarabolt zöldségeket a vajon enyhén megpároljuk, majd felengedjük annyi vízzel, hogy ellepje, és puhára főzzük. A tojássárgáját a tejföllel és a liszttel kikeverjük, és felengedjük egy kis főzővízzel, hogy sima és folyékony legyen. Hozzáadjuk a leveshez, sózzuk, borsozzuk. A petrezselymet a tálaláskor rakjuk bele.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr673194599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása