A Két Cica Konyhája

Nizzai saláta, kis húsvéti utánérzéssel

Nizzai saláta, kis húsvéti utánérzéssel

nizzai_2.jpg

 

 

Mielőtt bárki a szívéhez kapna: a tojás nem húsvétról maradt, csak egy darab sonkát találtam a hűtőben, ez hozta vissza a húsvéti hangulatot (a csücsköt, ahol a hentes átszúra, hogy belefűzzék a madzagot, amin fellógatták a füstre, tálalás előtt levágtam, mert nem találtam szépnek és eltettem - ez került most elő).

 

Így a salátám nem lett olyan mediterrán, amilyennek rendeltetett, hiszen a tonhal helyett sonka került bele, és a szardellát sem kevertem hozzá emiatt, articsóka sem volt itthon, de a többi hozzávaló stimmelt :-).

 

A nizzai salátába rendszerint idényzöldségek kerülnek, mellé általában egyféle párolt zöldség, mogyoróhagyma és fokhagyma. Ezt meglocsolják olívaolajjal és egy kis enyhe gyümölcsecettel. Főtt tojással, szardellacsíkokkal és vékonyra szelt, grillezett tonhalszeletekkel tálalják - ezt ki szokták váltani csirkemellel is.

 

Az én salátám összetevői: 

 

jégsaláta, uborka, fehér retek, koktélparadicsom, zöldpaprika, lilahagyma, snidling, párolt ceruzabab, sonka, főtt tojás, fokhagyma, olívaolaj, borecet.

 

A zöldségeket feldarabolva a tálon összekevertem. 1/2 gerezd zúzott fokhagymát összekevertem a két evőkanál olívaolajjal, amivel meglocsoltam. A ceruzababot forrásban lévő, sós vízbe dobtam 4 percre, majd leszűrtem és lehűtöttem, és a tetejére halmoztam. A főtt sonkát szálakra szedtem (nagyon finom puhára, szaftosra sikerült megfőzni), és rászórtam, majd meghintettem apróra vágott snidlinggel.

 

A tojás megfőzése igényel némi odafigyelést - mármint akkor, ha ilyen szép puha, napsárga sárgáját akarunk, zselésen rugalmas fehérjével.

 

Az álatlánosan elterjedt metódus a következő: hideg vízben feltesszük főni a tojásokat annyi vízben, hogy kb. másfél cm magasan ellepje. Forrás előtt, mikor kb. 96 fokos a víz, levesszük a tűzről, és lefedve 25 percig állni hagyjuk, majd lehűtjük.

 

Ez nekem egy kicsit hosszadalmas, bár tagadhatatlanul célravezető. Én úgy készítem, mint a lágytojást - ennek metódusát részletesen leírtam ITT, csak 8 percig főzöm. Üzembiztosan, mindig ilyen lesz.

 

Egy kis vörösborral tökéletes, gyors tavaszi ebéd!

 

 

nizzai_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr607366672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása